Wednesday, November 21, 2012

Cuvinte

Nu am plecat din Romania de -atat-de mult timp, dar mi se pare ca in cei 7 ani au intervenit schimbari semnificative in comunicare acolo. Ascultand diverse discutii la tv observ o saracire groaznica nu numai a ideilor, ci si a exprimarii acestora. Unele dialoguri sunt absurde, show-urile tv asemenea, pare ca un popor intreg a luat un pumn de sedative si apoi a fost pus sa vorbeasca. De exemplu am nimerit un comunicat tinut de unul din politie, exprimarea era ca aceea a unui nigerian care a invatat si el vreo 200 cuvinte in romana. Alta data m-am nimerit pe un show tv cu manelistul acela, Liviu Varciu, am dat pe alt post dupa 2 minute, injurand printre dinti. Discutii politice - cativa parca sunt mai elocventi. Serialele? No comment. Sunt cautate cuvinte pompoase, se pune un accent imens pe forma cuvintelor lasand deoparte claritatea exprimarii. "conditionalitate"?! ce fel de cuvant idiot e asta? Tara aceea nu are nici un viitor, e o combinatie de lipsa de cojones si manierism penibil.

1 comment:

  1. Ai dreptate. Mă uitam zilele trecute la niște interviuri cu români plecați din țară în anii 80 (intelectuali sau cum să le spun? niște artiști plastici și o arhitectă). Să-i asculți era o adevărată plăcere! Am conchis că o fi fost hotărâtor și faptul că nu au fost contaminați de evoluția comunicării în ultimii 20 de ani.

    ReplyDelete