Wednesday, December 8, 2010

La pas prin Bucuresti

De fapt la click prin Bucuresti.

M-am plimbat vreo 10 minute prin centru dornic sa vad ce s-a mai schimbat. Am trecut prin piata Universitatii, apoi am luat-o in jos pe blvd Elisabeta (cred ca era Bathory dupa cum arata bulevardul respectiv) pana la piata Operei si UMF CD.

Foarte multe fire. Pe toti stalpii.

Aproape un sfert dintre cladiri se afla in variate stadii de renovare-demolare. Cred ca termenul potrivit ar fi renmolare pentru ca nu este clar privitorului in ce directie vor evolua cladirile respective, exact ca in cazul pisicii lui Schrodinger (probabil ca un alt "eu" bea in paralel una dintre cele mai bune cafele turcesti intr-un Bucuresti absolut superb, renovat si plin de oameni respectuosi si multumiti). Hotelul Cismigiu sfideaza piramidele egiptene si se incapataneaza sa ramana in picioare; impreuna cu cinematograful Capitol sunt ca o pereche de gladiatori imbatraniti care continua sa lupte back to back, impotriva unui prezent becalizat.

La parterele cladirilor obosite, ca niste dame de consumatie de 50 de ani care si-au dat seama ca dau banii degeaba pe cosmetice, se afla o serie de magazinase si localuri cu fatade intr-un deplin contrast. In interior simt -da, posed acest simt- frontul compact al vanzatorilor si chelnarilor cu priviri severe cantarind clientii cu o aura demna de Transport Security Administration din aeroporturi in fata vreunui barbos pe care parintii au avut proasta insiratie sa-l numeasca Ahmed.

Multe masini ai caror soferi ar atinge lejer level 50 din Sokoban. Uneori mi-e greu sa imi inchipui cum au ajuns unele automobile in pozitii aproape imposibile -am vazut odata un chinez care parca masina intr-un loc cu doar cativa cm mai lung decat aceasta.

Oameni traversand strazile pe oriunde -fapt minor, veti spune, dar e un fel de turnesol al respectului pentru ordine.

Cred insa ca mai exista speranta: am vazut statuia lui Kogalniceanu tronand semet peste piata sa cu o inima mare si rosie desenata cu spray pe soclul alb. Unde exista inca dragoste, mai e o sansa! :)

No comments:

Post a Comment