Monday, January 24, 2011

Mormonoc

Ieri a fost zi libera, asa incat am plecat la inot. Si cum mergeam eu strecurandu-ma ca un aligator gratios printre nameti, gandind la "40 sau 60 de bazine? hai 20 ca e zi de sarbatoare", ma pomenesc in curtea Institutului de Studii Religioase. Cararea ingusta, se unea cu una venind de la usa celebrului institut mentionat anterior. Dinspre cufarul cu comori spirituale, 2 sisters.

Eu am inceput sa merg mai repede -intentionam sa trec de "intersectie" inaintea lor. Ele grabeau pasul. Hait, mi-am zis, sa vezi ca astea vor sa ma intercepteze. Eu, mai repede. Ce sa mai lungesc vorba, mi-au sarit drept in fata - ceea ce spune ceva, nu foarte placut, despre conditia mea fizica. Daca pana atunci eram un pic evitant, privind in zare spre bazinul de inot, acum nu am mai avut ce face si le-am privit drept.

"Do you have a moment to talk about Jesus?" Atac frontal. Inainte eram cat p-aci sa le trimit la plimbare scurt, dar am fost nevoit sa o privesc si mi-au ramas cuvintele "Sorry, wrong sheep" in gat: era o tipa de o frumusete incredibila. I-am spus ca Pen e greek orthodox, ramura a crestinismului cu ceva traditie. "Yes, but have you found Jesus?" a rasunat croseul verbal. "Aaaaaa....no! Have you?" "Yes, and it brought so much joy to my life." Eram sa o intrerup cu un "Aaaaa, good for you." dar a atacat rapid cu "Have you heard about the Book of Mormon?". Mda, stiam cate ceva, Joseph Smith & Co, "mda, dar sa stii ca nu prea cred in asta".

Asa incat le-am tinut o lectie modesta de mini-crestinism ortodox, cred ca am vorbit vreo 5-7 minute. A promis ca se uita pe net sa vada care e treaba cu isihasmul asta, cu negotiated plan ca eu o sa intru pe mormon.com .

Ne-am despartit dandu-mi un card pe care l-am aruncat in primul cos, ca un crestin adevarat ce sunt. :) Sister Bergi rules! :))

4 comments:

  1. Aaa asa si eu la prima interceptare, naiva, am incercat sa le zic doamnelor cu pricina din istoria religiilor lui Mircea Eliade si cum absolut toate religiile principale predica cam (pun intended) acelasi lucru, asa ca se bat cap in cap profetii astia. Mare mirarea mea cand una din doamne incepu cum ca islamismul nici nu e o religie acceptata (de cine?!?) si iudaismul la fel. Si imi mai zise ca daca macar citesti despre alte religii tradezi religia ta. Asta a fost acum ani buni, dar cu asa oameni deschisi la minte nici nu ai ce discuta. De atunci dau din cap si zic 'da, da'. God bless.

    ReplyDelete
  2. Pai daca pana acum nu te-a oprit vreun McDreamy!! :)) Sa vezi ce argumentezi atunci! :)

    Btw, la mine nu era nici pe departe prima interactiune cu discipolii lui Joseph. Dar despre asta in episodul urmator, unde Pen devine "investigator" cu intentii ascunse. :)

    ReplyDelete
  3. e si asta o metoda de a converti :)

    ReplyDelete
  4. e chiar foarte eficienta! :) cel putin la inceput.

    Era undeva - ma lasa memoria din ce in ce mai mult - o discutie intre un ascet si cei din manastirea de langa asezare. Acestia din urma il intreaba pe ascet: "Parinte, noi nu l-am vazut niciodata pe Diavol, oare chiar exista?" iar ascetul le raspunse: "In lume Diavolul vine sub forma unei carti interesante, a unei vorbe, a unei priviri. Doar aici, in pustiu, vine in persoana pentru ca celelalte lipsesc."

    ReplyDelete