Wednesday, February 23, 2011

Paradoxul anonimitatii

In general nu imi plac informatiile despre mine afisate prin toate colturile internetului gen adresa, telefoane, date de nastere, loc de munca si alte asemenea. Le sterg activ de cate ori am ocazia.

Se intampla totusi un lucru paradoxal: anonimitatea nu este neaparat benefica atunci cand un pluton de oameni dintre care jumatate nu sunt prea reusiti (very mildly said) impartasesc exact acelasi nume. Asa incat voi ce ati prefera: sa fiti confundati cu vreun manelist care apare gol pana la brau intr-o poza neclara sau sa iesiti "la lumina"? :) Offff...

Apropos, mi s-a intamplat ca "binevoitori" sa-mi creeze conturi fictive cu intentii nu tocmai onorabile pe un site nu tocmai prompt in a sterge un cont clar tendentios. Culmea era ca dupa ce au creat acest cont s-au parat unul pe celalalt intr-o situatie in care aveau nevoie de ajutorul meu. Aici am o imensa dilema, constiinta mea face echilibristica pe un fir subtire ca de paianjen: daca nu actionez in vreun fel sa descurajez astfel de actiuni, mi se pare ca le incurajez/facilitez si pe viitor iar daca as face uz de know-how-ul din dotare, efectiv i-as putea clar afecta negativ din multe pcte de vedere. Pana acum nu am facut nimic nociv, doar am vb cu ei despre consecintele actelor lor, insa incep sa cred ca cele 48 laws au dreptate iar unii oameni nu inteleg/nu vor sa inteleaga nimic, nu au nici un fel de principii, morala, traiesc ca in pestera mental vorbind.

2 comments:

  1. Nu cred ca exista sanse reale sa te confunde cineva cu un manelist. In principal pentru ca daca vrea sa caute informatii despre tine stie deja suficiente lucruri incat sa nu faca astfel de confuzii.

    Si serios? Chiar exista oameni (in toata firea) care fac astfel de lucruri - conturi fictive?

    ReplyDelete
  2. Raspuns scurt: exista.

    Raspuns lung si filozofic: cu o masa critica de frustrari majoritatea vor face asta. In cazul respectiv explicatia din partea "autorului" a fost ca altii ii dadusera un feedback negativ (privind retrospectiv nu ma mira) iar respectiva persoana, dupa cateva beri si trecandu-si prin minte toti cunoscutii, a ajuns la concluzia ca cel care este cel mai tech-oriented (imi luasem recent un tablet) trebuie sa fie si cel care i-a dat respectivul feedback. Cu atat mai mult cu cat autoarea principala are credinta ferma ca jumatate din populatia masculina din jur o iubeste in secret, cealalta jumatate o uraste in si mai mare secret :) . Pueril ar spune oricine, dar stai sa vezi cum este sa iti apara numele la 3 nume distanta de cel al sefului de division si cu niste comentarii/status absolut jenante (nu ca m-ar cauta pe mine o groaza de lume, dar il cauta pe ala destui). Poate o sa va povestesc odata istoria asta, este de departe memorabila si reprezinta o foarte interesanta fereastra in vietile unora care, in sociatate, ar trece drept normali, cel mult excentrici.

    ReplyDelete