Monday, April 26, 2010

Criticism

Un ultim post inainte de a intra intr-o perioada extrem de ocupata...este de fapt o marturisire. Da, dragi tovarasi, sunt o persoana insuportabil de critica. Analizez si critic tot ce e in jur, norocul este ca totusi respect -cat de cat- anumite norme de comportament social si nu spun in general tot ce gandesc. Dar in mintea mea - you don't wanna go there- e un intreg sistem de reguli -sper ca nu bizare :) - dupa care tai si spanzur tot ce misca.

Incepe simplu: sunt anumite aspecte pe care stiu ca le cunosc mai bine, uneori vad lucrurile mai clar si mai direct decat altii din jur. Ceilalti au uneori alte maniere de a rezolva situatii, mergand pe un drum care mie mi se pare ilogic, ineficient. Si aici incepe problema, pentru ca, cel putin in trecut, din 2 fraze daramam un intreg sistem lasandu-i pe ceilalti in aer, frustrati probabil fie ptr ca eu nu inteleg de ce ei vor sa faca lucrurile asa, fie ptr ca nu e pentru nimeni placut sa i se spuna verde in fata ca ideile lui sunt low-level.

Dupa cum ne invata in prezent gps-ul, drumul cel mai scurt nu este si cel mai rapid. Asa incat am hotarat sa scap, pe cat se poate si daca nu sunt direct afectat, de criticism.

Reguli noi:
1. daca solutia propusa de X nu intarzie flagrant finalitatea sau nu se abate de la destinatie, sa incep prin a lauda solutia, propunand alternativa mea (daca o cred mai eficienta) diplomatic;
2. sa nu generalizez - the worst mistake ever! O persoana poate fi ineficienta intr-o directie, dar ok in altele;
3. chiar daca solutia este flagrant pe langa, atat timp cat problema este minora, sa nu ma implic;
4. daca chiar e absoluta nevoie sa critic, targetul sa fie modul de actiune si nu persoana care actioneaza ("tu esti ok, dar solutia propusa de tine este varza" :) );
5. sa am rabdare sa ascult argumente pana la capat, chiar daca nu sunt de acord cu partea de inceput;
6. sa admit ca nu este eficient a controla totul, ca nu are rost sa ma enervez daca o persoana nu este eficienta, este responsabilitatea ei (inca sunt in dubiu cu regula asta, n-am acceptat-o pe deplin).
7. chiar daca am dreptate, sa admit openly ca de fapt imi face mai putina placere sa trag in plin in idei decat sa creez un sentiment pozitiv in interlocutor.

Cam astea ar fi regulile, voi vedea daca va fi nevoie sa aduc amendments.

Urati-mi succes, chiar am nevoie! :)

ps. nu, n-am uitat de episodul 5 cu chinezii, o sa-l compun dupa perioada asta care se anunta de-a dreptul nebuna ca schedule. :)

No comments:

Post a Comment