Monday, April 12, 2010

Interzis cu fusta!

Iar am iesit dintr-un meeting, iar am chef de scris.

O sa atac un subiect simpatic :) , misoginismul. Am un amic de 70 ani care, desi nu ar recunoaste, e de un misoginism feroce. Mda, a fost parasit de sotie acum 15 ani, pe buna dreptate; nici eu nu rezist sa vb cu el mai mult de cateva ori pe luna, in ciuda culturii sale vaste - in special in muzica clasica, subiect enigmatic ptr mine. E o curiozitate a naturii sociale, si, de ce sa nu recunosc, are un cognac din Madagascar extrem de bun :) .

Dar sa revin, misoginismul. Fiind naiv in ce il determina, voi incerca sumar si fara pretentii sa fac o analiza mai jos a modului cum vad eu cele 2 parti ale portocalei.

Pentru mine suratele noastre sunt o enigma, dar una complementara, binevenita. Nu inteleg de multe ori cum gandesc, but that's fine with me, inca un teritoriu in plus de explorat mental. Cunosc femei extrem de inteligente, e drept ca inteligenta feminina are un alt flavour, dar e, totusi (glumesc) inteligenta. Uneori paleste in fata unor moods temporare - exact, similar unui barbat inteligent caruia ii dai o masina sport :) .

Asa este, femeile au gentile acelea de diferite dimensiuni in care obiectele dispar foarte usor dar par sa resurface cu deosebita dificultate; in contrast, barbatii gasesc cu usurinta briceagul ascuns in buzunar, cheile, portofelul. Mai mult decat atat, obiectul care pare sa fie cel mai "alunecos" cu putinta in mana suratelor noastre este telefonul mobil, iar in directia asta noi, barbatii, nu suntem ajutati absolut deloc de noile modele, din ce in ce mai mici; probabil in viitor va fi mai eficient ptr o femeie sa dea 2 kicks gentii, aleator, dupa care sa incerce sa puna direct geanta la ureche (comentariu cu tendinta misogina, imi cer sincer scuze). Crezi ca a cumpara banane sau alte veggies e simplu? Nu, este necesar un algoritm elaborat, in urma caruia se selecteaza exemplarele perfecte, nici mari dar nici mici, nu prea galbene dar nici verzi, etc, totul ales cu precizie matematica. Daca acelasi commitment ar fi directionat in science, acum probabil as fi scris postul acesta de pe orbita lui Saturn. Imbracatul este, de asemenea, tricky. Exista haine care au proprietati magice, te pot face grasa sau slaba, iar cum barbatii umbla intotdeauna cu ruleta dupa ei, selectarea hainelor este fff imp. Am ajuns in sfarsit la un element de la baza garderobei, pantofii. Toc mic, mare, lat, fara, dublu, in forma de coloana, atlas, delfin, semnul intrebarii, mirarii, face piciorul f frumos sau il urataste beyond belief. Am o intrebare ptr voi: cate ati remarcat forma deosebita a schimbatorului de viteze al masinii noastre? :)

Dar hai sa intorc telescopul si spre barbati. Sunt niste infantili, ca sa o spun p-aia dreapta. Totul in jur trebuie sa fie amuzant, distractiv, flashy. Au inlocuit arma soldatelului de plumb cu stylusul de la pda sau, dupa caz, cu schimbatorul de viteze. Decat sa mergi cu ei la cumparaturi, mai bine le dai 80$ si ii trimiti la paintball 2 ore. Romantism? mda, dupa  3 beri si 2 pizze, umflati ca niste caltabosi flatulenti (nu vei observa din cauza vantului), este posibil sa fie confundati cu niste monumente de meditatie, privind adanc spre orizonturi inflacarate (realitatea e ca probabil gandesc: daca mai si eructez acuma, chiar ca pleaca) :)) . "Hai sa mergem la munte" tu, o femeie, l-ai traduce drept "imi doresc o vacanta tandra in doi, intr-un loc la capatul pamantului in care sa fim doar noi" , cand de fapt el means "am chef sa conduc ca un nebun 6 ore, si am nevoie de un motiv cat de cat acceptabil". Esti la un party si il vezi discutand distins cu un pahar de vin vechi in mana? Mda, daca ai fi telepata ai auzi "daca nici asta (la feminin -nota autorului) care ma priveste acum nu apreciaza cat de stilat sunt, ma mut in camera urmatoare; si asa cureaua ma strange ca naiba iar mult timp nu mai pot sa-mi sug burta". Aia chei vor sa-si implanteze ditamai coama de leu, aia cu par se rad in cap ptr a fi sexy. Cine naiba sa-i mai priceapa?

Inca n-am tras inca concluzia finala, dar anyways, mi se pare ca gratia feminina sta in calea definirii unui puternic curent anti-barbatesc. Pana acum v-ati resemnat sa va cereti drepturile prin feminism, it's just about time to get serious! :)

No comments:

Post a Comment