Friday, July 8, 2011

Ebooks and readers

.
Imi place tehnologia, as spune ca sunt obsedat de orice device nou. Sau mai bine zis eram.

Long story short, dupa ani de zile in care m-am jucat -uneori la modul serios- cu gadgets care iti puneau tot biroul intr-un buzunar, de ceva timp am atins o stare pe care nu pot sa o numesc decat "Zen tehnologic" :)) . Adica am realizat ca nu am nevoie de aproape nimic din marea de informatii furnizata de diversele mele gadgets complicate.

Ceea ce doresc de la un device este simplu:
  • sa citesc carti/articole pe un ecran mare si color (6-7 inches nu este suficient ptr mine) si sa pot face ceva notes on the side, highlighting, cross-reffs.
  • sa fie easy on the eyes, readable ouside daca am chef sa citesc pe plaja de ex.
  • sa am contact la e-mail din timp in timp
  • sa pot sa vad/editez docs Office
  • sa aiba USBs!! - nu pot scrie eficient pe touchscreen, fie el chiar si de ipad.
  • sa am camera web si posibilitatea sa conversez online if needed
  • bluetooth is a must - muzica/audiobooks in masina;
  • wifi is also a must (nu am nevoie de 3G, aici e wireless peste tot aproape)
  • sa ruleze fisiere video;
  • !sa fie portabil, macar in limite acceptabile avand in vedere pretentia mea cu screen-ul mare.
  • nu am nevoie de jocuri, grafica 3d, GPS, si alte chestii absolut inutile si pentru care iphone-ul suplineste cu gratie.
Poate credeti ca e usor sa gasesti o chestie cate sa indeplineasca cele de mai sus, ei bine am gasit exact 1 device. Ca orice device bun, are o multime de reviews foarte negative de la marea de Apple-lovers care nu pot trai fara AngryBirds sau fara sa check facebook-ul la fiecare 20 secunde.


Entourage Edge pe numele sau, e exact ceea ce vreau si se incadreaza perfect in notiunea mea de "Zen tech". Este un dualbook cu ecrane largi, unul e-ink >9in si unul LCD si mai mare. Partea superba este integrarea celor 2 ecrane, poti sa vezi de ex o imagine color de pe e-ink pe LCD, notes, links, highlight. E un ebook reader mare cu toata partea de media atasata prin LCD, ambele parti completandu-se armonios. Are si wifi si bt, camera, usb ports, asa incat ma declar pe deplin multumit.

Compania care il produce tocmai s-a inchis in Mai ceea ce e o veste bune ptr ca pretul acestui device a coborat masiv de la +450 original. Pentru +200$ e un contracandidat mult mai performant si util decat orice half-assed reader de 5-6 inches de la Sony sau mai stiu eu ce alta firma.
.
ps. chestia de mai sus are si un "frate" mai mic, pocket edge, daca originalul i s-ar parea prea mare cuiva. E un fel de mini-Me cu toate functiile originalului, doar ca are ecrane de 6" pe e-ink si 7 pe LCD. Asta e acum in jur de 150, well worth the price as well.

No comments:

Post a Comment