Wednesday, May 11, 2011

Nici nu stiu cum sa numesc postul asta.

Ma uitam pe blogul stimatei Mimi care, la sectiunea "Love it", face trimitere catre pagina unui cuplu de romani ce strabat in rulota lumea. Deocamdata emisfera vestica, de la Nord la Sud, prin cele doua Americi.

Ei bine, ceea ce ma frapeaza -dupa aprecierea peisajelor si a relatarii- este faptul ca au trei (3!!) copii cu dansii, de varste intre 7 si 1.3 ani. Ca sa intelegeti, uimirea vine din partea unuia care se duce de vreo 3 ori pe noapte sa verifice daca D e invelita, in conditiile in care inca 2 bunici fac acelasi lucru (da, ne mai intalnim pe drum, ca sa clarific si acest aspect :) ).

Omg, nu pot sa nu ma gandesc la toate insectele, reptilele, parazitii, bolile infectioase, procurarea si spalarea mancarii adecvate, distanta temporala pana la cel mai apropiat centru dotat complet pentru a face fata urgentelor medicale, evitarea zonelor de risc samd. De partea cealalta a balantei, experienta este extraordinara pentru un copil (mai ales cei de 4-7 ani) care ar reusi sa iasa sanatos din ea (ma refer in special la varste atat de fragede precum1 an si 4 luni!).

Acum cateva luni parintii mei imi sugerau sa o las pe D in Romania pentru cateva luni. "Glumesti, nu?" i-am zis maica-mii. In primul rand, nu as functiona bine fara sa o vad in fiecare zi. In al doilea rand, desi sunt o persoana cu principii si, pe cat posibil, binevoitoare, as lasa fara ezitare absolut orice principii in drum daca s-ar intampla ceva cu D. Efectiv as fi in stare de orice este logic indiferent cat de imoral. Cu toate acestea, logica imi spune ca indiferent de ce as face nu pot controla totul, so I'd better calm down a notch :) . Mda, usor de spus.

A nu se intelege ca nu calatorim, o facem doar in tari civilizate deocamdata. Oricum nu as merge in celelalte pana nu ar mai creste D si atat timp cat nu am epuizat locurile superbe pe care le putem gasi si in AmN sau Europa.

Voi -cei ce aveti copii- cum vedeti o astfel de calatorie, intr-un RV, cu acestia? Ati face-o?

4 comments:

  1. Eu nu consider ca exagerezi, desi cresc copiii bine mersi si pe acolo unde trec oamenii cu rulota. Ne-am intors de curand din jungla, le-am aratat prietenilor fotografii, iar celor cu copii le-am zis "ei, peste 10 ani sa mergeti si voi". Mi-ar fi teama sa-mi vad copilul cazand dintr-un copac/intepat de ceva veninos si sa-l duc la un spital de la tara (desi, uite cum ma contrazic, n-ar trebui sa imi fie teama, doar aici au ecografe si in varful muntelui). mai ca am comentat doar ca sa comentez, imi cer scuze. In cazul celor cu rulota fixul meu e legat mai degraba de scoala (nu reusesc sa inteleg 100% conceptul de scoala acasa)

    ReplyDelete
  2. Eu as merge prin America cu rulota, cum sa nu. De ani de zile il bat la cap pe sotul meu sa inchiriem un RV misto si sa o luam la 'pas' prin continent dar el cica nu, fara baie si loc sa-si intinda picioarele cica nu se incumeta. Mie imi place la ingramadeala si petrec multe dupa-amieze de iarna cu fetele inghesuite sub birou si jucandu-ne de-a 'pestera' haha. Iar microbii nu ma deranjeaza, noi mancam de pe jos fara probleme - asa, sa ne creasca imunitatea :)

    ReplyDelete
  3. @Monica
    Adevarul e ca nu îmi e teama de oamenii de prin jungla -aia traditionali si simpli- ci mai mult de cei din orașe si mai ales de cei suspendati intre astea doua. Nu cred ca ar fi o pb daca as fi singur, dar un copil schimba situația.

    @Alina
    Un RV e fain de folosit in NAm, pb e daca ai avea curaj sa mergi prin San Salvador&co, Columbia, drumuri de munte desfundate si cam izolate. Poate daca as avea un mecanic bun in buzunar. Știu ca presa amplifica anumite aspecte negative, dar in același timp nu cred ca este un argument acela ca mulți merg si nu se întâmpla nimic. Wait until it happens, atunci sa vezi.

    Ceea ce ar putea explica totuși faptul ca totul a fost ok este pregătirea foarte temeinica de un an -dc am înțeles bine- a calatoriei.

    On a second thought, mai am destul se putin timp sa scap de anchetarea legată de D, in mate parte generate si de faptul ca lipsesc destul de mult de acasa in timpul zilei. Trebuie sa o las sa își întinda aripile cât de mult se poate, greu de făcut atunci cand bunicii ii taie maruntel orice chestie si o iau ca pe o jignire personală atunci cand le spun scurt si la obiect ce si cum. I basically have to deal with 3 kids, ar fi haios daca nu as fi cam fără răbdare uneori.

    ReplyDelete
  4. Nu "anchetarea legată de D", ci "anxietatea", stupid spellers.

    ReplyDelete