Tuesday, March 15, 2011

In fata blocului

Unul dintre foarte putinii amici romani "pe bune" de aici are o prietena. Relatia capata momentum iar respectiva tanara este dintr-o tara mult mai la sud de noi; aceasta este intriga. :))

So what, veti spune, unde este intriga?? Dragii mei, tanara noastra (sa-i spunem N) este mai bronzata. Exotica ati spune voi sau eu. Ei bine, amicul meu vrea sa mearga cu N in Romania sa o prezinte parintilor iar aici incepe drama.

"Cum o sa iesim noi cu ea in fata blocului? Ce or sa zica vecinii?" - spusera intr-un cor parintii amicului. Saraca N nu e nici macar mulatra sau negresa (nu ca ar conta). DAR, in fata tribunalului blocului reprezentat de locatari, administrator +/- femeia de serviciu, nu poti depune nici un recurs. Graficul hotararilor parcurge fidel stadiile KR:

1. "Nu se poate, credem ca glumesti!"
2. "Hai ma, chiar nu gaseai si tu una mai alba?"
3. "Las-o si tu acolo, sunt destule fete si in Romania. Maricica de la etajul 3 are o fata care tocmai a terminat contabilitatea, e cuminte si frumoasa foc."
4. "...si cand te gandesti ca l-am crescut cu drag si uite ce ne aduce la usa..."
5. "Daca tu vrei sa vii cu ea, asta e, vino."

Daca as fi in locul amicului cred ca mi-as lua camera la hotel (desi parintii s-ar simti iremediabil jigniti). Asta e, cred ca oricare dintre noi mai beneficiaza de un "nu mai comunicam asa cum comunicam inainte" (adica prin clasa a 4-a) :) .

2 comments:

  1. Il compatimesc pe amicul tau. Conceptiile blocului sunt cum sunt. Fratele fostului meu prieten din Romania a emigrat si el incoace intre timp, si s-a casatorit cu o indianca :) Inca imi vine sa zambesc cand ma gandesc ce heart attack a facut 'soacra-mea', ca pentru ea nici eu nu eram buna pentru ca vroia numai si numai moldovence pentru baietii ei! LOL Unii oameni au nevoie de un dus rece de genul asta.

    Mama mea proprie si personala, cica deschisa la minte, nu le-a zis rudelor si prietenilor un an intreg ca sotul meu nu e roman. Le-a zis ca il cheama Mihai (Michael) :)

    Si pe aici am dat de situatii similare. Zona in care locuiesc eu este all-white + some Asian, care ridicand nivelul scolilor si totodata al real-estate-ului, sunt tinuti la mare stima. La cafemom.com am cunoscut o negresa de la 15 mile de noi cu ceva interese comune (homeschooling) si ne-am dat intalnire la biblioteca din orasul meu. Nu mi-a venit sa cred ce ocheade ni s-au aruncat. Sper ca ea nu a observat sau nu a lasat sa se vada, dar a fost penibil. Asa ca ce sa mai zicem de Romania...

    ReplyDelete
  2. Bine, de ce sa nu recunoastem ca sunt si fii care nu prea ies din cuvantul mamelor. Putine lucruri sunt mai patetice decat un barbat care, la peste 25 ani, inca mai asculta de maica-sa.

    Cate discutii nu am avut si eu pe tema asta... Vreo doua telefoane au zburat direct in perete (eram mai tanar si nelinistit iar peretii din Romania erau tari, nu ca astia aici :)) ).

    Hehe, recent nu's cum ma pune naiba sa-i spun ceva absolut benign legat de billings, la care imi tranteste maica-mea un "pai sigur, ca numai la bani te gandesti!" w t f is wrong with you eram cat p-aci sa-i spun, dar am respirat adanc si i-am transmis ca e o replica total deplasata in context. Dau vina pe mediul stresant din Romania...

    Asa ca incheiere, romanii au in general pareri foarte categorice fundamentate pe legende urbane, nu pe facts.

    ReplyDelete