Tuesday, March 22, 2011

O problema a educatiei

.

Manualele au cuprins.

Na, am zis-o! :)

Ok, sa detaliez.
Orice categorie de "ucenic" primeste informatia in cantitati discrete, definite si grupate in functie de diverse criterii. Este un proces eficient de invatare ordonata DAR realitatea nu este niciodata formata din procese/evenimente discrete, independente. Aproape tot ce ne inconjoara este continuu si se transforma independent de perceptia noastra (cea in functie de care noi stabilim criteriile de definire). Orice proces de invatare ar trebui, in opinia mea, sa se finalizeze deschis macar cu enuntarea acestui cuvant uitat: continuitate.

In realitate nu exista faze sau etape in procesele naturale (exista doar in proiecte man-made unde proiectantul le defineste si realizeaza). Continuitatea poate fi mai condensata sau relaxata temporal creand impresia de limite datorita, once again, perceptiei noastre.

Orice assessment non-acut -in medicina de ex- ar trebui (si probabil in viitor va fi) in consecinta raportat ca o insiruire de intervale de probabilitati (cu "zgomotul" filtrat in functie de averages pentru functionalitate) si NU ca un verdict.

De fapt, nici nu exista in realitate boli in acceptiunea clasica, exista doar un continuum de procese patologice care se influenteaza in contextul fiecarui individ si uneori au ca rezultanta ceea ce vedem noi, ignorand baza situatiei care se pierde intr-un milieu fin al circumstantelor.

.

No comments:

Post a Comment