Tuesday, March 29, 2011

Carsonality

.
1. In vremuri ce se pierd in negura timpului aveam un prieten foarte bun. Pana ne-am cumparat masini.

Eu aveam atunci o antichitate oferita gratis de un cunoscut, ceva de pe la sfarsitul anilor 80. M-a servit cu loialitate pana intr-o iarna cand m-a lasat, cu deosebita decenta as spune eu, la 50m de casa; erau -20C afara si putea lejer sa lesine pe autostrada, dar a fost o doamna. Ei bine, am hotarat la vremea respectiva sa cumpar o masina noua.

Dupa 1 saptamana de informare i-am destainuit prietenului meu la ce concluzie am ajuns: oscilam intre o masina sport (locul 1) si o masina de teren (2). Peste numai vreo 5 zile amicul ma roaga sa il duc sa-si ia noua masina de la dealer (facuse formele probabil la 2 zile dupa prima noastra discutie), era exact cea sport mentionata de mine recent, il laud, foarte frumos, bravo, sa o stapanesti sanatos. Intre timp clasamentul meu se schimbase avand in vedere clima locului si optasem pentru SUV. L-am rugat sa imi intoarca serviciul (puteam sa apelez la dealer), face ochii mari cand vede SUV in loc de o masina identica cu a lui.

Primul semafor, masinile in paralel, prima privire de "copil caruia i s-a furat jucaria", tradat. Era o diferenta de nivel de vreo jumatate de metru intre cele doua extreme, sport si de teren. Pornim fiecare pe banda lui, accelereaza, animalul din mine nu e destul de inteligent incat sa ii ofer satisfactia de a "invinge" si il las lejer in spate (aveam cam 100 cai putere mai mult din pacate). Well, that was it with that friendship, nu s-a terminat brusc dar a fost clar o racire accelerata a relatiei de atunci incolo; oamenii ar trebui sa-si asume responsabilitatea alegerilor, mai ales cand incearca sa copieze pe altcineva. De partea celalta, ar fi trebuit sa fiu mai diplomat si nu am fost.

2. E foarte important intr-un mediu profesional a se tine cont de "car-envy". Suna pueril, dar nu este deloc. Am auzit de nenumarate ori din partea celor mai in varsta afirmatia "abia a venit/e aici/profeseaza de numai cativa ani si nu poate sa mearga decat in Jaguar, BMW 7, etc". Big mistake, desi pare minor, in fond am vazut nu medici, ci chiar tradesmen cu Mercedes. Realist, in vest aproape orice professional cumpatat in alte directii isi poate lua cam orice masina doreste; daca are omul pasiune e posibil, teoretic vorbind. Dar politica spune ca niciodata sa nu ai o masina mai de lux decat a colegilor/superiorilor mai ales. Se afiseaza in masini de lux numai cei foarte noi sau aproape de pensionare, primii din naivitate iar ultimii din nepasare politica. Toti ceilalti au intr-o proportie covarsitoare masina clasica - Lexus RX, cu varianta acceptata politic pentru cei "established" - Lexus Sport Coupe. Cei tineri ar face bine sa se afiseze de la Honda in jos, cel putin in primii ani.

No comments:

Post a Comment