Friday, March 12, 2010

Project Management

Project management-ul este un field fascinant. General, dar foarte gresit inteles.

Toti suntem manageri ai unor proiecte mai mai sau mai mici, pornind chiar de la propria noastra viata. De aceea consider ca a cunoaste anumite principii fundamentale ale PR M este important pentru fiecare dintre voi-noi. Aceste principii sunt extrem de generale -se ajunge pana acolo incat nici nu prea conteaza obiectul proiectului, managerul vede proiectul ca pe o insiruire de black boxes, hotarand cine raspunde de acestea si in ce ordine apar sau dispar, within a given budget. Pare simplu, nu? :) Not really, si vei vedea de ce.

Un manager de succes este asemeni unui jucator de sah care incepe insa a juca la jumatatea partidei. Isi aseaza toate piesele pe tabla, fiecare cu rolul sau, pornind de la regele (finantatori/board etc) care trebuie protejat -citeste uneori izolat informational- pana la pionii care de fapt fac treaba, nelipsind, bineinteles, nebunul pe care-l tii aproape, pentru a-l sacrifica atunci cand momentul o cere (uneori trebuie sa proiectezi vina pe altcineva ptr ca proiectul sa mearga mai departe cu un fresh start emotional si cu perioada de gratie imediat urmatoare). Trebuie sa iei in calcul mutarile oponentilor si sa te adaptezi rapid. In acelasi timp, trebuie sa fii realist, managementul este intotdeauna un punct in triunghiul de mai jos (vezi figura). Pe masura ce te apropii de un colt al ttriungiului, te indepartezi de celelalte, trebuie tot timpul sa oscilezi in functie de faza proiectului si persoana careia te adresezi. Realist vorbind, nu ai cum sa ai un proiect efectuat la timp, de calitate si cu costuri reduse.

 Celui care iti da banii, ii arati ca ai costuri reduse, cu pretul calitatii mai scazute (nu il intereseaza calitatea ci intoarcerea investitiei). Beneficiarului, ii expui calitatea si faptul ca vei termina la timp, dar il va costa. Boardului tau, ii arati ca esti competitiv ca timp (nr proiecte), pastrand totusi ceva calitate. Iar in mod real, iei cati bani poti de la clienti si asiguri minimul acceptabil de calitate si timp.

Cu alte cuvinte, cel putin in ceea ce priveste proiectele externe tie, filozofia PR M e sa ii minti frumos pe toti si sa iti vezi de treaba, ducandu-i cu vorba in limite acceptabile.

No comments:

Post a Comment